Re: diesel czy benzyna: redakcja odpowiada

Awaryjność nowych samochodów jest niepotrzebnie demonizowana. Tak naprawdę to ta awaryjność jest tak niska, że staje się zaniedbywalna, tzn trzeba o niej myśleć w kategoriach pecha, a nie przewidywalnego zjawiska. Jeśli się nie zgadzasz, to może przyjmiesz zakład, że DPF i koło dwumasowe w moim dieselku nie padną w ciągu 5 lat eksploatacji?



Hope. It is the only thing stronger than fear.

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

> w kwestii komfortu obecny samochód w stu procentach spełnia swoje funkcje – jeż

> dzę sam + laptop + aktówka

Nie w tym rzecz. Prowadzenie malego samochodu nawet na 200-km trasie bardziej męczy, bo trzęsie, hałasuje i dynamika słabsza. No i małe auto jest potencjalnie mniej bezpieczne od większego.

> mercedes c-klasa – zbyt duży i zbyt drogi. zapomniałem w pierwszym poście dodać

> , że chodzi o samochód nowy.

Wynikało z kontekstu, że chodzi o nowy. A skoro masz pracę, do której opłaca się tłuc 200 km autem, to musi to być praca na tyle dobrze płatna, że zakup nowego auta nie jest problemem.

Mercedes nie jest aż taki drogi, szczególnie C-klasa z najmniejszym dieslem. Nie jest też wcale duży.

> nawet skłaniałbym się ku mniejszemu nadwoziu w zamian za redukcję masy a co za

> tym idzie zużycia paliwa.

No to poszukaj jakiegos coupe, np. Audi TT. Deklarowane przez producenta spalanie jest jeszcze niższe od Twojego Polo.



Hope. It is the only thing stronger than fear.

Re: Policja chce mandatow wyzszych 3x niz obecnie

> to śmieszna kara za wykroczenie drogowe.

Smieszna jest tez fiksacja na predkosci jako najwiekszym problemie w sprawie bezpieczenstwa, gdy tak naprawde jest to po prostu ten „problem”, z ktorego najlatwiej ciagnac kase, a istotniejsze kwestie pozostaja nieruszone, bo sa bardziej pracochlonne dla policji.



Hope. It is the only thing stronger than fear.

Re: ale bijecie pianę

trypel napisał:

> a co sie dzieje jak kupujesz homologowany zostaw do podwyższenia zawieszenia, h

> omologowane sprężyny (albo resory), amorki i zamiast 245/55 R16 wstawiasz 33 ca

> lową gumę o średnicy większej o parenascie cm?

To wlasnie sprawiles sobie auto, ktore nie odpowiada warunkom dopuszczenia do ruchu. Jesli taka twoja wola, to jedziesz z nim do stosownej instytucji, ktora przeprowadza homologacje, identycznie jak w przypadku innych aut, ktore nie sa dopuszczone do ruchu (np. samorobki, import z USA).

To, ze wszystkie elementy maja homologacje nie oznacza jeszcze, ze calosc tez automatycznie jest homologowana.



Hope. It is the only thing stronger than fear.