Re: Civic na piątkę, Compass na dwójkę

Nie bardzo rozumiem jednej kwestii. Ze wzgledu na gabaryty SUVow, nigdy nie beda mialy one wystarczajacej ochrony dla pieszych, jak np. jeep ktorego to oceniono na 23%. Zaniza to ocene calkowita samochodu, mimo iz suvy naleza do bardziej bezpiecznych samochodow niz typowe kopakty! Euro NCAP wprowadza kryterium ktore wymusza na producentach dbanie o bezpieczenstwo pieszych podczas wypadku, jednak potencjalny nabywca powinien dostac obiektywna ocene bezpieczenstwa samochodu dla siebie jako uzytkownika. Kazdy majac na mysli bezpieczenstwo auta mysli o tym jak bezpieczny jest on dla niego podczas wypadku.

Re: Civic na piątkę, Compass na dwójkę

@Tomcio_paluch
Duże samochody bezpieczne ? Niech mi ktos wytlumaczy, dlaczego tak miało by być ?

To elementarna fizyka. Od kiedy nauczono się robić sztywne kabiny pasażerskie, największym zagrożeniem w czasie wypadku są przeciążenia. Długość samochodu jest skorelowana z długością jego strefy zgniotu, a dłuższa strefa zgniotu to mniejsze przeciążenia. Z kolei masa samochodu odgrywa rolę przy zderzeniach z innymi samochodami – z zasady zachowania pędu wynika, że przy zderzeniu niesprężystym zmiana prędkości samochodu o większej masie jest mniejsza, a więc i przeciążenie jest mniejsze. Tak więc generalnie większe i cięższe samochody są bezpieczniejsze, ale że na bezpieczeństwo wpływa mnóstwo czynników, to jest też sporo wyjątków.

@Shaft
Bo jego pompowtryskiwacze to dużo bardzie rozwinięte technicznie rozwiązanie od CR.Był z nim tylko jeden problem: nie był w stanie sprostać normie Euro5

Czy bardziej rozwinięte, to trudno powiedzieć, na pewno było pod wieloma względami lepsze od Common Rail.

@info0
Te testy i tak nie mają sensu, bo przy zderzeniu czołowym przy prędkości >60km/h i tak osoby zginą.

Na szczęście już od wielu lat nie.

„Zaostrzone przepisy obowiązujące w 2012 roku przewidują przyznanie najwyższej noty (pięciu gwiazdek) jedynie tym samochodom”

Bardzo nie podoba mi się polityka EuroNCAP, która często modyfikuje reguły, utrudniając porównywanie samochodów. Na dodatek większość samochodów uzyskuje maksymalny wynik, co nie sprzyja różnicowaniu aut. Powinni rozszerzyć skalę do 10 gwiazdek i nie ruszać jej, dopóki pierwszy samochód tych 10 gwiazdek nie osiągnie. Na 8-10 lat powinno wystarczyć, a potem zmodyfikować reguły na kolejne 10 czy 20 lat.

Re: Civic na piątkę, Compass na dwójkę

@ Gość: Octavian 1,9 tdi

>> Hondy to padaczki nie nadające się do jazdy.

Pro – NIemiecka Gazeta tego nie potwierdza :

www.auto-swiat.pl/1-volkswagen-passat-b6-gdzie-ta-niemiecka-jakosc

www.auto-swiat.pl/1-accord-tourer-100-tys-km-za-kierownica-rodzinnej-hondy

Dodam, że o zacinającym się hamulcu elektrycznym w passacie czy innych „duperelach” nikt nie wspomina bo co to za problemy rzędu kilkuset PLN jak w pasku niedomaga cały układ napędowy za kilka – naście tys. PLN.